Michael Laudrup bliver ambassadør for »Løvens Hule«-komet

Iværksætterkometen BARONS, der var med i tv-programmet »Løvens Hule«, har længe stormet frem. Nu præsenterer virksomheden fodboldlegenden Michael Laudrup som ny ambassadør.

Michael Laudrup er ny ambassadør for virksomheden BARONS. Fold sammen
Læs mere
Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix (arkiv)
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Da Jakob Kvist udgav sin biografi om Michael Laudrup i 1996, fik den titlen »Ambassadøren«.

Nu får den danske fodboldlegende titlen igen.

Fremover bliver Michael Laudrup nemlig ambassadør og ansigt udadtil for skjorteproducenten BARONS.

Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

»Som ambassadør for BARONS får jeg mulighed for at give en ung fremadstormende virksomhed et lille ekstra skulderklap, og personligt vil jeg gerne være velklædt, men ønsker ikke at bruge en masse tid på at købe tøj. På mange måder er BARONS derfor bare det tøj, man automatisk hiver ud af skabet hver morgen,« udtaler Michael Laudrup i pressemeddelelsen.

BARONS blev for alvor kendt i vinteren 2020, da stifteren Joachim Latocha medvirkede i DR-programmet »Løvens Hule«. Konceptet var simpelt: Klassiske hvide og lyseblå skjorter til dem, som Joachim Latocha betegnede som »skjortekrigerne«.

Dem, som har travlt på jobbet. Dem, som har skjorte på hver dag. Dem, som han selv var en af, da han i seks år var konsulent hos Deloitte.

Stifteren erklærer sig i dag stolt over samarbejdet med Laudrup.

Jacob Risgaard, Joachim Latocha og Michael Laudrup. Fold sammen
Læs mere
Foto: PR-foto/BARONS.

BARONS fik særlig opmærksomhed, fordi Joachim Latocha takkede nej til det største bud i »Løvens Hules« historie. Jesper Buch tilbød således 15 millioner kroner for hele virksomheden, men det takkede stifteren nej til.

I stedet takkede han ja til et bud fra Jacob Risgaard på 750.000 kroner for ti procent af virksomheden.

Siden er det gået stærkt.

Nu lancerer BARONS også for første gang et produkt, som ikke er en skjorte. Valget er faldet på en kortærmet polo.

I dag, i den udsendte pressemeddelelse, udtaler Jacob Risgaard, som blandt andet er kendt fra Coolshop:

»Hele BARONS-teamet har på kort tid bevist, at vi her i Danmark naturligvis også kan skabe et succesrigt skjortebrand. Udvidelsen med en kortærmet polo er helt naturlig og en vigtig del af vores fortsatte strategi både herhjemme og i udlandet, for selvfølgelig skal vi da også give vores kunder muligheden for at se skarpe ud på strandbaren eller fortovscafeen, når det er varmt, eller man blot ønsker et mere uformelt look.«