Mærsks reptilhjerne-reklame vækker undren: »Folk vil tænke, at det er forfejlet«

Midt i Mærsks kamp med manglende tiltro fra investorerne i forhold til selskabets store strategiske kursskifte har rederikæmpen sendt en filmisk reklame på gaden, der vækker undren.

Mærsk er i fuld gang med at omstille sig til en ny virkelighed for den hæderkronede virksomhed. En forandring, der tog fart med et stort strategisk kursskifte for tre år siden. En ny reklamevideo prøver at tale ind i den forandring men vækker undren. Mærsk PR-foto

Mærsk er i fuld gang med en enorm forandring af virksomheden. Maersk Tankers og olieselskabet Maersk Oil er solgt fra, mens Maersk Drilling er skilt ud og børsnoteret. Mærsk vil lægge alle kræfter ind på at skabe en ny digital virksomhed med fokus på logistik.

Det billede af en virksomhed, der er indstillet på forandring, tegnes også op i en reklamekampagne denne sommer, som blandt andet indeholder den tre minutter lange reklame »This is your brain«.