Lakridskongen vil have hele verden til at elske lakrids: »Min drøm er at bygge et dansk ikon-brand«

Nyt navn, ny indpakning og nye smage. Johan Bülow har allerede erobret Danmark og Norden med gourmetversionen af lakrids. Nu vil han for alvor bringe sin lakrids ud til resten af verden og skabe, hvad han selv kalder et dansk ikon.

Johan Bülow med det nye logo, som er en del af den større relancering, der skal gøre lakridsvirksomheden klar til for alvor at rykke ud på de globale markeder. Anne Bæk

For Johan Bülow bunder det hele i en drøm om lakrids, der begyndte i et køkken i Svaneke på Bornholm for snart 12 år siden.

Det var her, Johan Bülow, der dengang var i begyndelsen af 20erne, stod i køkkenet og langtidskogte lakrids i store mængder. Hver gang han havde ramt noget, han selv kunne lide, bevægede han sig ud blandt Svanekes bindingsværkshuse og tilbød smagsprøver til byens turister.