Kasper fra Make Influence måler influenceres værdi: »Virksomhederne vil vide, hvad de betaler for«

Virksomheder betaler dyrt for at få influencere til at reklamere for deres produkter, men den reelle værdi af investeringen er svær at måle. Virksomheden Make Influence forsøger at skabe gennemsigtighed i branchen.

Kasper Bondegaard Pedersen er CEO hos Make Influence. Virksomheden måler influenceres værdi og matcher virksomheder og influencere. Make Influence/PR-foto

Influencere som Mascha Vang er vor tids magtfulde trendsættere, når de gennem billeder viser sæsonens sidste mode, lækre juicer og skønhedsprodukter frem på Instagram.

Produkterne, som hun og hendes influencerkolleger reklamerer for på Instagram, Youtube og TikTok, har de modtaget fra de virksomheder, som de indgår i et sponsoreret samarbejde med. Der er altså ikke tale om en gave i klassisk forstand, men om en vare, som influenceren modtager med henblik på at reklamere for den med følgerskaren som målgruppe.