Virksomheder Abonnement

Google og Apple åbner for kæmpe chance for danske computerspil

Verdens største teknologivirksomheder kæmper om at blive spilverdenens svar på Netflix. De har mange penge med, og de leder efter indhold af høj kvalitet for at kunne holde på de kommende kunder, der skal betale månedsabonnement til fri adgang på alle hylder. Danske spiludviklere øjner gigantisk mulighed.

Google annoncerede i marts at ville forandre spilverdenen for altid med Stadia – en kommende abonnementstjeneste på spil, som vil udnytte hestekræfterne i Googles net af datacentre og lægge dem i spilproducenternes hænder, så spillerne kan spille alle spil på hylderne på enhver form for udstyr. Her er Googles Phil Harrison på scenen på spiludviklerkonferencen i San Francisco for at fortælle om satsningen, som danske spilproducenter ser ud til at kunne nyde godt af. Arkivfoto: Stephen Lam, Reuters/Ritzau Scanpix Fold sammen
Læs mere
Foto: STEPHEN LAM