Flere brugere og reklamer sender Facebooks overskud i vejret

Facebook har øget omsætningen med 35 procent i tredje kvartal som følge af højere indtægter fra reklamer.

Facebook blev stiftet i 2004 af amerikaneren Mark Zuckerberg, der stadig er direktør i dag. (Arkivfoto) Erin Scott/Reuters Fold sammen
Læs mere
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Facebook øgede i tredje kvartal sin omsætning med 35 procent til 186 milliarder kroner.

Samtidig er overskuddet steget med 17 procent til 59 milliarder kroner. Det viser regnskabet fra den amerikanske gigant.

Facebook ejer også Instagram, Messenger og WhatsApp. Fremgangen i resultaterne skyldes primært højere indtjening på reklamer. Det er Facebooks primære indtægtskilde.

Antallet af brugere, der er på Facebooks sociale medier på daglig basis, er det seneste år steget med seks procent til 1,93 milliarder.

»Vi havde god fremgang i kvartalet, og vores platform fortsætter med at vokse,« siger Mark Zuckerberg, der er stifter og direktør for Facebook, i en kommentar til regnskabet.

Antallet af brugere, der er på mindst en gang om måneden, er det seneste år steget med seks procent til 2,9 milliarder.

/ritzau/