Facebook-ejer klar med abonnement på den virtuelle verden

Meta-koncernen forsøger at tjene penge på et marked, som har kostet koncernen milliardtab. Nye spil hver måned skal få flere til at købe VR-briller, der har haft svært ved at opnå et gennembrud.

Facebook-koncernen lancerede i oktober 2022 sine Quest Pro-briller, som siden er blevet sat ned i pris to gange. Nu skal et særligt abonnement skaffe penge i kassen hos den børsnoterede koncern, der har haft milliardtab. Meta/Reuters/Ritzau Scanpix

Facebook-koncernen gør et nyt forsøg på at tjene penge på den virtuelle, digitale verden, VR, ved at lancere en abonnementstjeneste, hvor betalende brugere får adgang til to nye spil hver måned.

Meta Quest+ hedder det nye abonnement, som topchef og stifter Mark Zuckerberg annoncerede gennem Instagram. Abonnementet koster 7,99 dollar (55 kroner) om måneden eller 59,99 dollar (410 kroner) om året og kan bruges af alle, der har købt Quest 2- eller Quest Pro-brillerne fra Facebook.