Bredbåndskunder strømmer til Waoo trods skarpere konkurrence

45.000 flere bredbåndskunder og 12.000 TV-kunder har skiftet til seks energiselskabers udbyder i 2018, og 40 procent tager den store TV-pakke med. Waoos direktør lover »en aha-oplevelse « senere i år, hvor kundetallet ventes at runde 400.000.

Waoo tjener gode penge og henter masser af nye kunder men har måttet tage et engangssmæk, fordi selskabet mister eneretten på mange af de lynhurtige fibernet, som nu åbnes for også Waoos konkurrenter. Topchef Jørgen Stensgaard forventer dog yderligere fremgang i år. Arkivfotos: Morten Degn, Waoo, og Sofie Matthiasen

Danmarks tredjestørste internetudbyder og fjerdestørste TV-leverandør, Waoo, fortsætter med at skovle kunder ind og frygter ikke den skarpere konkurrence på elselskabernes fibernet, som nu åbnes for Waoos konkurrenter. For der er nyskabende ting i ærmet hos selskabet.

I 2018 fik Waoo, som sælger internetforbindelser og TV-abonnementer gennem andre selskabers fibernet, 45.000 flere bredbåndskunder og vandt samtidig 12.000 flere TV-kunder, så omkring 345.000 husstande ved årsskiftet havde internetforbindelse og omkring 160.000 TV-abonnement hos Waoo, der ejes af seks energiselskaber.