Alarm om sort skærm og nul internet hos titusinder afblæst i sidste øjeblik

Masseopsigelsen af 110.000 internet- og tv-kunder er tilsyneladende ikke endt i den katastrofe, som det tegnede til. Til gengæld har energiselskabet Norlys, som stod bag, fået over 65.000 nye kunder.

Alle 110.000 husstande skulle enten bekræfte deres valg af internet- og tv-leverandør eller skifte til en ny. Gjorde man intet, ville forbindelsen blive lukket 1. februar. Mandel Ngan/AFP/Ritzau Scanpix

Katastrofealarmen er afblæst i Midt- og Nordjylland, hvor det ellers så ud til, at titusindvis af hjem ville stå uden internet- og tv-forbindelse fra månedsskiftet.

»Jeg tror reelt ikke, at ret mange har stået med et problem 1. februar. Helt op mod lukketid var vores billede, at omkring 6.000 ikke havde reageret, men vi har ikke forlydender om, at der sidder en hel masse uden forbindelse. Så ville de nok have ringet,« siger Sune Nabe Frederiksen, der er administrerende direktør for Norlys Digital, som ejer de to store internet- og tv-leverandører Stofa og Boxer, der havde ekstra travlt i dagene op til.