De startede i en garage. Nu er de på vej mod milliarden: »Vi er meget mere end regnjakken fra Danmark«

Selvom danske Rains er godt på vej mod milliardsalg, har stifterne bag det populære mærke holdt sig langt væk fra rampelyset. Men nu er de klar til at fortælle – om succeserne, fiaskoerne og store ambitioner for fremtiden.

Det tog ti år at passere et salg på 500 millioner kroner for modevirksomheden Rains. Næste mål er milliarden, og det allerede i 2025, lyder det fra Daniel Brix Hesselager og Philip Lotko – to af stifterne bag den danske succes.
Det tog ti år at passere et salg på 500 millioner kroner for modevirksomheden Rains. Næste mål er milliarden, og det allerede i 2025, lyder det fra Daniel Brix Hesselager og Philip Lotko – to af stifterne bag den danske succes. Asger Ladefoged

Traditionelt har regntøj været et rent funktionelt stykke beklædning. Noget man hopper i, når det trækker op til uvejr, og skynder sig at tage af, så snart det klarer op.

I hvert fald indtil danske Rains kom på banen.