Folkekirken er åbenbart blevet en forening, som Danmarks nye beredskabsminister ikke er medlem af. Sådan omtaler Lisbeth Bech-Nielsen i hvert fald folkekirken i et interview i Berlingske.

En forening? Som om folkekirken var en golfklub, en grundejerforening eller endnu et fritidstilbud blandt mange.