Dette er et debatindlæg. Det er skribentens holdning, der kommer til udtryk. Klik her, hvis du ønsker at sende et debatindlæg til Berlingske.
Folkekirken er åbenbart blevet en forening. Det er trist
Når folkekirken omtales som »den forening«, Lisbeth Bech-Nielsen (SF) ikke selv er medlem af, afsløres en bemærkelsesværdigt begrænset forståelse af den institution, som gennem mere end tusind år har været med til at forme Danmark.

Folkekirken er åbenbart blevet en forening, som Danmarks nye beredskabsminister ikke er medlem af. Sådan omtaler Lisbeth Bech-Nielsen i hvert fald folkekirken i et interview i Berlingske.
En forening? Som om folkekirken var en golfklub, en grundejerforening eller endnu et fritidstilbud blandt mange.
Del:


