Dette er et debatindlæg. Det er skribentens holdning, der kommer til udtryk. Klik her, hvis du ønsker at sende et debatindlæg til Berlingske.
Far til tre gør status efter 16 år med børn i folkeskolen: På tre punkter møder eleverne et gigantisk svigt
Vores to ældste børn, og de fleste af deres klassekammerater, havde desværre ikke de forventelige matematiske færdigheder, da de startede i gymnasiet. Og vi har desværre ikke grund til at tro, at det bliver væsentlig anderledes med vores yngste.

Efter at have haft tre børn i folkeskolen i et kontinuert forløb siden 2010 finder jeg anledning til nogle betragtninger.
Lad mig starte med at sige, at det i bund og grund har været en succeshistorie for børnene.
Del:


