40.000 billetter blev revet væk.
Inden der var gået 24 timer, var tilmeldingerne til Broløbet over Øresundsbroen totalt udsolgt.
Og den massive interesse var så voldsom, at betalingssystemet på flere tidspunkter ikke kunne klare presset.
Selv arrangørerne bag er overrasket over den enorme interesse, fremgår det af en pressemeddelelse.
»Vi var forberedte på, at der ville være stor efterspørgsel, men vi havde ikke regnet med, at alle pladser ville blive udsolgt så hurtigt,« siger Mats Svensson, der er talsmand for Malmø Allmänna.
»Det er helt utroligt,« stemmer Dorte Viberg, direktør i Sparta Atletik & Løb, i.
Normalt er tunnelen og Øresundsbroen mellem Danmark og Sverige lukket land for folk, der ikke bevæger sig frem i en bil.
Men den 15. juni næste år kan fodgængere og løbere, som lykkedes med at få fat i en af de eftertragtede billetter, frit bevæge sig på distancen. De to nordlige vejbaner fra Sverige mod Danmark vil være reserveret til løberne.

Ekspert: To ord beskriver en ny tendens
Det er ikke første gang i denne måned, at Sparta Atletik & Løb melder udsolgt til et motionsløb.
39 dage tog det dog, før der var solgt 27.000 startnumre til det halvmaraton, der til efteråret skal bane sig vej gennem Københavns gader.
Selvom det tog 38 dage mere at få billetterne solgt til løbet i København, skete det stadig langt hurtigere end sidste år, hvor det også blev udsolgt langt hurtigere end året forinden.
Forklaringen er ifølge David Møller, der er løbetræner i Aalborg Atletik & Motion, simpel.
Grunden til, at motionsløb er blevet så afholdt, forklarer han med to ord.
Løb er fleksibelt, og så er det virkningsfuldt.
»Det kræver ikke særlig meget at komme i gang – og det rummer rigtig mange muligheder for at skabe alt fra mentalt velvære til et socialt liv,« sagde David Møller for et par uger siden til Berlingske.
»Og så er det vildt effektiv kalorieforbrænding og kondition. Vi vil gerne have, at tingene er nemme, og hvis vi kan slippe for at gøre meget, så vil vi gerne det.«