Københavnere er utilfredse med kommunens behandling af sager om nye altaner og nye boliger: »Det er nedslående«

Over halvdelen af alle borgere og virksomheder, der skal have godkendt en byggeopgave er utilfredse med den behandling, de får i Københavns Kommune. Det viser en ny undersøgelse. Nye initiativer er på vej, siger borgmesteren: »Man har brug for et bedre overblik over, hvor langt ens sag er – især som privatperson.«

ARKIVFOTO: Mange borgere og erhvervslivet er utilfredse med den service, som de møder, når de skal have behandlet en byggesag i Københavns Kommune. Søren Bidstrup

Det tager for lang tid at få behandlet sin byggesag, og det er besværligt at få hjælp, vejledning og svar.

Sådan lyder nogle af forklaringerne på, at et stigende antal borgere og erhvervslivet er utilfredse med den service, som de får, når de skal have behandlet en byggesag i København. En byggesag kan være alt fra opsætning af altan til opførsel af helt nye ejendomme.