Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Det er blevet dyrere at være dansker. Den sætning har du nok hørt før, ligesom du nok også har mærket det på egen krop den seneste tid. Priserne på alt fra energi til fødevarer er skudt i vejret.
Selvom krisen kradser, skal du ikke være nervøs for din firmajulegave, hvis du er ansat i en virksomhed, der har tradition for at give julegaver. For den bliver nemlig større i år.
Sådan lyder det fra Nikolai Kiim, som står bag Gavefabrikken, til Avisen Danmark.
Hvert år leverer de over en million julegaver.
Nikolai Kiim peger på, at virksomheder i både 2020 og 2021 har brugt flere penge på julegaver til medarbejdere end tidligere – og sådan kommer det også til at være i år.
Tendensen handler blandt andet om at fastholde de gode medarbejdere.
»Manglen på arbejdskraft har gjort det vanskeligt for virksomhederne at hyre den nødvendige arbejdskraft. Og det danske erhvervsliv står stadig forholdsvist stærkt. Derfor det vigtigt at holde på de værdsatte medarbejdere,« siger han til Avisen Danmark.
De fem mest populære gaver blandt kunder hos Gavefabrikken:
- Arne Jacobsen-stolen Myggen
- Tribute 1 – en hyldestlampe designet af Arne Jacobsens barnebarn Tobias Jacobsen som en hyldest til farfar
- Jesper Koch-knivsæt
- Kay Bojesen-jubilæumsbjørn
- Weekendophold hos Comwell