Parnasset sukkede, men brikkerne falder på plads i Susanne Bier-monstermusical

Man kunne næsten høre parnasset sukke kollektivt, da ideen om en musical baseret på Susanne Biers film »Den skaldede frisør« dukkede op. Men resultatet er både smittende, susende og sjovt. Måske især fordi alle medvirkende gør det, de er allerbedst til.

»Den skaldede frisør – The Musical« er en flot og smittende oplevelse. Selv den ublu udnyttelse af det mest kendte par fra sidste års »Vild med dans« – Silas Holst og Jakob Faurby – giver mening. Simpelthen fordi det swinger. Miklos Szabo

Et stykke inde i forestillingen bemærker man det: Foden vipper, munden smiler, mens man forsøger at synge med på en sang om opvask. Melodien er skrevet af Thomas Helmig og lyder som en popsang – uanset om man besynger fedtopløsende opvaskemiddel eller kærlighed.

Sådan er det hele vejen igennem »Den skaldede frisør – The Musical«. Man ender med at æde det hele – både den egentlig ulogiske historie, valget af Niels Olsen som en dansk George Clooney og den ublu udnyttelse af det mest kendte par fra sidste års »Vild med dans«. Simpelthen fordi det swinger.