Kulturledere om Loud: »Det er hul i hovedet«

Det er skævvridende for konkurrencen, når det kun er en udvalgt kreds af aktører, der får lov at komme til orde i den kommende DAB-kanal siger kulturledere. Kritikken afvises af Loud-direktør Ann Lykke Davidsen.

»Dobbelt underligt er det, at jeg skal være med til at betale for Louds radiodækning af de andres teater, men skal selv betale, hvis jeg vil have en reklame i Loud. Det er hul i hovedet,« siger Jon Stephensen, der er direktør for teatret Aveny T. Thomas Lekfeldt

Selv om der er over et halvt år til, at den ny DAB-kanal, Loud, går i luften, er den allerede blevet skydeskive for kritik fra kulturinstitutioner, der ikke bliver en del af den kreds af partnerskaber og samarbejder, som den nye radiokanal bygger på.

»Det er enhver kulturudbyders våde drøm at have uhindret adgang til et landsdækkende elektronisk medie, og omvendt bliver det et mareridt som kulturudbyder at stå udenfor med hatten i hånden. Dobbelt underligt er det, at jeg skal være med til at betale for Louds radiodækning af de andres teater, men selv skal betale, hvis jeg vil have en reklame i Loud. Det er hul i hovedet,« siger Jon Stephensen, der er direktør for teatret Aveny-T.