Koncernchef: »Jeg vil gerne støtte den talentfabrik, som Radio LOUD er og kan blive«

Berlingske Medias koncernchef håber, at Radio LOUD kan blive den hammer, der kan slå hul igennem lydmuren til unge medieforbrugere. Han kalder kritikken af Loud for »møgbeskidt«.

»Det er en afprøvning af, om vi kan være med til at slå hul på markedet for lyd. Jeg er fuldstændig overbevist om, at hvis man skal have hul igennem til de unge medieforbrugere, så skal de ske gennem lyd,« siger Berlingske Medias koncernchef, Anders Krab-Johansen, om købet af 40 pct. af Radio LOUD. Asger Ladefoged

Berlingske Media, som blandt andet udgiver Berlingske, B.T. og Weekendavisen, har købt en ejerandel på 40 pct. i den statsfinansierede Radio LOUD, som begyndte at sende 1. april.

Det er overraskende, fordi Radio LOUD har meget lave lyttertal, og fordi Berlingske Media sidste år stoppede sit engagement i den succesfulde Radio24syv (som lukkede 31. oktober 2019), da et flertal på Christiansborg besluttede, at radioens hovedredaktion skulle flyttes ud af København.