Jeg har været hård ved Tesla før. Især Model X har fået med grovfilen, fordi den i min optik mere lignede en 12-årigs våde SUV-drøm end en fornuftig elektrisk SUV, som jeg med god samvittighed kunne anbefale nogen at smide en million kroner efter. Fra de stupide falcondøre, der betyder ekstra vægt og tab af muligheden for at køre med tagboks, til den gigantiske forrude, der formodentligt koster 30.000 kr. at få skiftet ved et seriøst stenslag. Læg dertil, at den kører dårligt, er uhyre tung og lider under en kvalitetsoplevelse, som var den samlet af et hold middelmådigt trænede chimpanser. Derfor vendte tommelfingeren nedad efter min test af den tilbage i 2017. Sidenhen har Tesla balanceret på kanten af konkurs og konsekvent haft svært ved at leve op til stifteren, Elon Musks, udmeldinger.
Model 3 tager gerne prygl i både 20 og 30 minutter. Eneste konsekvens er, at hvis du kører den, som havde du stjålet den, så æder den af rækkevidden, med samme grådighed som tegneseriekatten Garfield æder frisklavet lasagne.Henrik Dreboldt, Motorredaktør
Men med Model 3 lader det til, at der har været en ansvarlig voksen forbi hovedkontoret, inden bilen blev sendt i produktion. Den har ingen infantile indslag som de absurde falcondøre, og så er der fokuseret på at få skruet en velfungerende basispakke sammen. Altså, samlekvalitet, rækkeviddeforudsigelser og brugerfladen spiller bedre end i nogen anden Tesla før den. Så efter fire dage i selskab med bilen, må jeg tage hatten af for Tesla for denne model, som bliver den første Tesla, jeg giver mere end tre stjerner og helhjertet tør give en købsanbefaling af.