På Hvidovre Hospital har afdelingen for mave- og tarmsygdomme, hvor jeg arbejder, måttet lukke funktioner og aflyse undersøgelser. Ikke på grund af færre patienter, men fordi speciallægeloftet har skabt lægemangel på afdelingen, som min kollega, professor og overlæge Johan Burisch har fortalt i Medicinsk Tidsskrift.

Det burde få alarmklokkerne til at ringe hos politikerne.