Et år med coronavirus kan revolutionere folkeskolen – her er tre ting vi bør lære

Et år med coronavirus kan blive skelsættende for den danske folkeskoles struktur og elevernes dannelse. Det vi har lært i det forgangne år, giver os en enestående mulighed for at udvikle, revurdere og revolutionere folkeskolen, som vi kender den.

»I mine øjne kan vi tage tre gode ting med os fra forårets tidlige genåbning i 2020, som er vigtige at bringe ind i den nye og forbedrede folkeskole,« skriver formand for Danske Skoleelever Esther Vyff. Foto: Søren Vendelbo Søren Vendelbo

Dette er en kronik. Den udtrykker skribentens eller skribenternes holdning. Klik her, hvis du ønsker at sende et debatindlæg til Berlingske.

For et år siden troede jeg ikke, at jeg gik ind til et år, hvor corona ville blive mit allermest brugte ord. Et år, som skulle have være brugt på at tale om undervisningsmiljø, faglighed for alle, bevægelse og vejledning, blev til et år fyldt med genåbning, efterslæb og eksamenssnak.