Dette er en kommentar. Den udtrykker skribentens holdning. Klik her, hvis du ønsker at sende et debatindlæg til Berlingske.

Det gjorde et vist indtryk, da den tidligere radikale leder Marianne Jelved i 2006 kaldte daværende statsminister, Anders Fogh Rasmussen, for »en farlig mand«. Det skete i forbindelse med Muhammedkrisen, hvor Anders Fogh Rasmussen mente, at man i synet på ytringsfrihed måtte dele folk op i får og bukke, alt efter hvor ubetinget man forsvarede den.