Ja, det er akavet at tale om. Men vi bliver ved med at fastholde »en os og en dem«

Kampagnen »Et Større Billede« formår at komme med et godt indspark i debatten. Den udfordrer konventionelle og konservative valg. Den opfordrer til at tænke ude af boksen og bryde med fastlåste antagelser og kassetænkning. Og så kommer den selv med talentet.

»Kampagnen formår at komme med et godt indspark. Den udfordrer konventionelle og konservative valg,« skriver Mira C. Skadegård om kampagnen »Et Større Billede«. Her ses fire af initiativtagerne fra venstre: Siir Tilif, Laura Allen Müller, Sandra Sencindiver og Dorcas Joanna Hansen. Niels Ahlmann Olesen

Dette er en kommentar. Den udtrykker skribentens holdning. Klik her, hvis du ønsker at sende et debatindlæg til Berlingske.

I de seneste uger har kampagnerne fra gruppen »Et Større Billede« været omdiskuteret i både mainstream og sociale medier. Kampagnen tager film og tv-plakater med store ensemble-casts og gentænker dem medmindre stereotyp og snæver repræsentation af danskere og danskhed.