Den næsten sandfærdige historie om SAS-reklamens tilblivelse

Ad både mystiske og hemmelige omveje er jeg kommet i besiddelse af en næsten autentisk og kun minimalt satiriserende transkription af et internt salgsmøde i SAS. På mødet præsenterede en kreativ reklametype fra bureauet, der endte med at udforme SAS' nyeste videoannonce, konceptet for en repræsentant for flyselskabets ledelse.

SAS er landet i en shitstorm over en reklame, der siger, at klassiske skandinaviske ting som majstænger og rugbrød slet ikke er skandinaviske. SAS-fly i Københavns Lufthavn i København, mandag 29. januar 2018. Mads Claus Rasmussen

Dette er en kommentar. Den udtrykker skribentens holdning. Klik her, hvis du ønsker at sende et debatindlæg til Berlingske.

Kreativ reklametype: »OK, så først i reklamen får vi en kælent belærende speakerstemme til at spørge, hvad der er autentisk skandinavisk, mens man ser på lækre billeder af skandinavisk natur, møbler samt mennesker, og så…«