Iværksættere har behov for feminine rollemodeller, ikke kvindelige rollemodeller

Lad os hænge os mindre i de internationale rankings og sammenligne os med de lande med samme velfærdsmodel, når vi vil forstå, hvordan fordelingen af mandlige og kvindelige iværksættere udvikler sig. Og lad os fortælle historier om iværksættere med feminine værdier afhængig af køn. På den måde rammer vi diversiteten og får flere engageret i iværksætteri.

»Kvindelige iværksættere kan noget andet og bidrager med diversitet i de forretningsmuligheder, der skabes og udnyttes. De indeholder uudnyttet potential og er vigtige for samfundsudviklingen,« skriver Kim Flyver. Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

Berlingske har 22. juni en artikel om »den sjældne race«, kvindelige iværksættere. Den kommer i forbindelse Dansk Erhvervs rapport, der inspirerende fortæller historien om 25 kvindelige iværksættere, som danskerne skal kende.

Der er i øjeblikket et nødvendigt, og tidligere overset, fokus på at få forbedre balance mellem mandlige og kvindelige iværksættere, som kræver, at flere kvinder springer ud som iværksættere.