»Du er nu nummer 37 i køen«: Helge har fået nok af ventemusik, lang kø og robotstemmer i telefonen

Opsang til firmaer og institutioner: Tag dog bedre imod jeres kunder og borgere, når de ringer.

»Rækker ens tålmodighed, kan man være så heldig at få oplyst, at man er nummer 37 i køen. Jeg har personligt oplevet at sidde i 15 minutter og få oplyst, at der var under 30 sekunder tilbage,« skriver Helge Schlenkert om at sidde i telefonkø, når man forsøger at kontakte et firma eller en offentlig institution. MICHAELA REHLE

I disse mærkværdige tider, hvor alle tilsyneladende har så travlt og er så vigtige, er en udbredt tendens mig en kilde til voksende undren.

Uanset om man telefonisk vil kontakte et firma eller en offentlig institution, skal man igennem en … lad os kalde det »åbningsceremoni«. Man får oplyst, at man nu har seks-ti valgmuligheder, og mange står af allerede her, idet det kan være svært at huske de mange muligheder.