Halvdelen af succes i dag er at kunne fortælle om sine resultater

De er en del af det moderne arbejdsliv at udvise naturlig begejstring for at fortælle om sig selv og sine meritter og resultater. Hvis man ikke tør mene noget, er der overhængende risiko for, at man forsvinder i glemslen.

»Halvdelen af en succes i dag er at være i stand til at fortælle om de ting, man opnår. Eller de tanker, man gør sig.« Det skriver administrerende direktør og partner i To The Moon, Honey, Louise Stenbjerre i denne uge. Søren Bidstrup

Den, der lever stille, lever godt. Eller sådan var det i hvert fald engang, hvor det udelukkende var en positiv ting at holde sig under radaren og ikke gøre opmærksom på sine talenter eller meritter. Alt sammen ud fra en tanke om, at hvis man stikker næsen frem, er det med tilsvarende risiko for at få et rap over snuden. Eller slet og ret fordi det var en uskik at prale.

Den tilgang til tilværelsen er der måske stadig mange, der foretrækker. Men i takt med at sociale medier er buldret frem, er der opstået en helt ny genre for personlig branding, hvor enhver er sit eget medie, og hvor man ikke kan fremhæve egne meritter nok. Særligt LinkedIn er et sted, der flyder over med indlæg, opråb, bekendtgørelser og betragtninger, fordi vi lever i et samfund, hvor man skal præstere, være på og tale højt om det.