Landets politiske magtelite var ikke et sekund i tvivl dengang. Der var tale om en »kapabel aktør«, lød det fra politiet, mens statsminister Mette Frederiksen ikke ville afvise, at det var Rusland.

»Målet med hybridkrig er at skabe forvirring,« sagde hun torsdag 25. september.