Det ene hold danske soldater efter det andet har været i Grønland for at vise tilstedeværelse, siden krisen med USA var på sit højeste i januar i år.

Men nu kommer der forstærkninger, ifølge Hærens chef, Peter Boysen. For til august lander der for første gang et hold værnepligtige fra Hæren i Grønland, som kan hjælpe med at vise flaget.