Til skole-hjem-samtalen blev Andreas datter stemplet som en »mellemvare« – i virkeligheden var hun den klogeste i sin klasse

Pædagogerne i børnehaven advarede Andrea Staunsholm om, at hendes to børn ville få det svært i den almindelige folkeskole på grund af deres høje intelligens. Men hun mente, at »stærke børn også hører til i folkeskolen som en positiv kraft i klassen«. Få år senere måtte Andrea Staunsholm erkende, at hun havde taget fejl.

Andrea Staunholm var sikker på, at folkeskolen var det rette tilbud for hendes to børn. Men efter få år fandt hun ud af, at hun havde taget fejl. Niels Ahlmann Olesen

Allerede i børnehaven var der flere tegn på, at søskendeparret Liv og Tobias Staunsholm var bedre begavet end deres jævnaldrende.

Tobias kunne klokken, da han var tre år. Som fireårig kunne han læse. Og sommerferien, inden han skulle begynde i skole, sad han en dag i sofaen hjemme i Herlev og sagde 312-tabellen.