TDC vokser – men antallet af tv-kunder ryger under en million

YouSee har efter flere års uafbrudt kundetab nu mindre end en million tv-kunder, viser regnskab fra TDC Group.

TDC Group har fredag offentliggjort sit sidste regnskab som koncern, da selskabet bliver splittet i to fra 31. december. (Arkivfoto) Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix Fold sammen
Læs mere
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Efter mere end fem år med uafbrudt kundetab har YouSee nu mindre end en million tv-kunder.

Det seneste kvartal er antallet af tv-kunder faldet med 12.000 til 994.000.

Det viser regnskabet fra TDC Group, der ejer YouSee. Regnskabet er det sidste nogensinde for koncernen, der 31. december bliver splittet op i to selskaber.

Det er Nuuday, der blandt andet står bag YouSee og Telmore, og TDC Net.

Selvom antallet af tv-kunder er faldet, har TDC dog samlet set haft fremgang i resultaterne i tredje kvartal.

Omsætningen er steget 0,3 procent til 4 milliarder, hvilket blandt andet skyldes højere omsætning på mobiltelefoni.

Samtidig er driftsoverskuddet steget 0,9 procent til 1,66 milliarder kroner.

Det højere overskud skal ses i sammenhæng med, at TDC det seneste år har skåret sine omkostninger med 8,1 procent.

Faldet af tv-kunder er en tendens, som YouSee og resten af tv-branchen har været ramt af gennem de seneste år – blandt andet fordi forbrugerne i stigende grad vælger streamingtjenester som Netflix og HBO i stedet for traditionelt flow-tv.

I regnskabet fremhæver selskabet, at man på det seneste har lanceret både tv og internet på fibernettet hos selskaberne Norlys, Fibia, Energi Fyn og Nord Energi, som samlet når ud til mere end million husstande.

De har ikke tidligere kunnet vælge løsningerne hos YouSee, og nu håber selskabet, at flere vil vælge løsninger hos YouSee.

/ritzau/