Netto og Føtex bidrager til stærkt år for Salling Group

Sidste år leverede Netto i Danmark sit bedste år nogensinde. Det bidrog til den samlede vækst i Salling Group.

Netto har sidste år haft et rigtig godt år, og det bidrager til væksten hos Salling Group. (Arkivfoto) Ida Guldbæk Arentsen/Ritzau Scanpix Fold sammen
Læs mere
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

En rigtig god udvikling i blandt andet kæderne Netto og Føtex har sidste år været med til at løfte resultaterne hos Salling Group.

Det viser seneste årsregnskab fra supermarkedskoncernen.

Samlet er omsætningen i Salling Group steget med 1,5 procent til 56,7 milliarder kroner. Det er fraregnet aktiviteterne i Netto i Sverige, som er blevet solgt.

»Der er tale om et stærkt år, hvor fremgangen blev drevet af vores kerneforretning både i Danmark og i udlandet.«

»Netto Danmark leverede sit bedste år i kædens historie og præsterede i lighed med Føtex sin højeste indtjening nogensinde«, siger Per Bank, administrerende direktør i Salling Group, i en pressemeddelelse.

Den gode udvikling i kæderne har sidste år været med til at give et overskud på 2,4 milliarder kroner efter skat. Det er ifølge Salling Group det næstbedste resultat i virksomhedens historie.

Resultatet tager ikke højde for nogle nye regnskabsregler, som ville få det til at være 130 millioner kroner lavere.

Desuden er resultatet inklusive indtægterne fra salget af Netto i Sverige.

På grund af usikkerheden forbundet med coronakrisen er det ifølge Salling Group vanskeligt at komme med præcise forventninger for, hvordan det vil gå i år.

/ritzau/