Hans firma er vokset massivt under corona. Men det har også fået heftig kritik: »Det har naturligvis påvirket, hvordan jeg har det«

I over et år har coronakrisen holdt samfundet og landets virksomheder i et jerngreb. Nu kan vi endelig se lyset for enden af tunnelen, men hvad er det for et Danmark, som dukker op på den anden side af vaccinationerne? Berlingske spørger iværksætter og direktør Stefan Plenge fra onlinesupermarkedet Nemlig.com, som har haft stor vækst under coronakrisen. Se fremad og drop skænderiet om, hvem der skylder hvem hvad, lyder et af hans råd.

Nemlig.coms stifter og administrerende direktør, Stefan Plenge, fik masser af skældud over arbejdsforholdene hos onlinesupermarkedet. Selv glæder han sig over, at Nemlig.com bidrog til at stoppe smittekæderne og gøre det muligt for danskerne at handle hjemmefra. Anne Bæk (arkiv)

Onlinesupermarkedet Nemlig.com har haft buldrende vækst under coronakrisen, og administrerende direktør Stefan Plenge glæder sig over, at hans organisation på få uger magtede at håndtere, at hundredtusindvis af danskere pludselig ville købe dagligvarer online.

Stefan Plenge og Nemlig.com løb undervejs ind i hård kritik af arbejdsforholdene blandt chaufførerne, som han finder helt urimelig og ude af proportioner. Men først og fremmest glæder han sig over, at Nemlig.com kunne medvirke til at stoppe smittekæderne, fordi danskerne ikke behøvede at gå i de fysiske supermarkeder for at handle dagligvarer.