Dansk modesucces vil være klimavenlig, men »der er kun risici, ingen upside«

Det populære modebrand Ganni har siden 2016 arbejdet aktivt med at kompensere for selskabets klimaaftryk. Men det er først inden for det seneste halve år, at virksomheden er begyndt at turde tale højt om det.

Ægteparret Ditte og Nicolaj Reffstrup vil gøre deres populære modebrand, Ganni, klimavenligt og bæredygtigt. Men det er ikke helt nemt. Celina Dahl

Kjoler, bluser og bukser fra det danske modebrand Ganni i et snit og med farver og mønstre, der fanger blikket i gadebilledet, er populært som aldrig før. Ikke kun i Danmark, men også uden for landets grænser.

Ganni har butikker i 22 lande og sælger i omkring 400 butikker. Sidste år voksede virksomheden markant og tjente penge som aldrig før. 66 mio. kr., hvilket er 42 pct. mere end året før, lød overskuddet på.