Ledelseslivet i reklamebranchen puffede Peter for langt væk fra det kreative. I dag komponerer han musik og kreerer kryptokunst

Ledelsesrollen er ofte en naturlig forlængelse af den erfaring, man samler i sit arbejdsliv, men den kan også blive en byrde. Det har Peter Stenbæk oplevet. Han står bag nogle af Danmarks mest kendte reklamekampagner. I dag går han helt nye, kreative veje – og han stornyder det.

Peter Stenbæk har haft et langt arbejdsliv i reklamebranchen. I dag har han valgt at gå tilbage til udgangspunktet: Det kreative arbejde. Han har fundet tilbage til kernen i sin interesse. Det har givet ham en indre ro, og han nyder det. Rune Øe

Ledelse kan være en drønspændende disciplin. Det med rette. De fleste vil jo nok synes, at det er et vigtigt og prestigefyldt ansvar – især hvis man samtidig får lov til at dele ud af sin akkumulerede erfaring.

Bagsiden af medaljen kan dog være, at man i en ledelsesrolle kommer for langt væk fra de kerneinteresser, der oprindelig gjorde, at man tilvalgte et fag og dets arbejdsliv. Har man det sådan, bør man overveje at handle. Det mener i hvert fald Peter Stenbæk, som netop selv har taget et opgør med den funktion, han var endt i med årene.