• Foto: Walther Månsson

    Se billeder fra dengang DSB var kul og damp med 750 lokomotiver, 15.000 vogne med titusinder af ansatte til vore dages strømlinede supertog. Her i 1959: Dampende rangerlokomotiv i vintervejr. Sne på skinnerne. 

    1 / 29

  • Foto: Ukendt

    1934. S-Banen - senere S-Tog. Første afgang fra Frederiksberg Station mod Klampenborg, over Vanløse og Nørrebro, 3. April 1934.

    2 / 29

  • Foto: Ukendt

    1935. Lyntoget "Nordjyden" på vej gennem Jylland.

    3 / 29

  • Foto: Ukendt

    1937. Den nye Storstrømsbro indvies.

    4 / 29

  • Foto: ukendt

    1945 DSBs første Lyntog, de første lyntog prøvekøres på strækningen København-Korsør .

    5 / 29

  • Foto: John Hartmann

    1948. Tog foran Ebeltoft Station.

    6 / 29

  • Foto: John Hartmann

    1950. S-banen med tog og signalhytte. Så er der klar bane

    7 / 29

  • Foto: Walther Månsson

    1950. Der er rigtig mange rejsende på Københavns Hovedbanegård 

    8 / 29

  • Foto: Walther Månsson

    1951. Ud at køre med DSB ved Soderup. DSBs skinne-bil er på sporet klar til afgang.

    9 / 29

  • Foto: Aage Sørensen

    1952. Der sælges billetter hos DSB både enkelt og retur.

    10 / 29

  • Foto: A E Andersen

    1953. DSB har ferietravlt på Københavns Hovedbanegaard. Børn vinker farvel til deres forældre

    11 / 29

  • Foto: John Hartmann

    1954 I røg og damp fra de kulfyrede tog på Københavns Hovedbanegård.

    12 / 29

  • Foto: John Hartmann

    1954. DSB's nye dieseldrevne MY-lokomotiv

    13 / 29

  • Foto: A E Andersen

    1955. Et af DSB store flotte MY tog ses her ved Fredericia Banegård.

    14 / 29

  • Foto: Poul Petersen

    1960. Kloakdæksler er tunge at løfte.

    15 / 29

  • Foto: Birthe Melchiors

    1961. Der tæt trafik på Københavns Hovedbanegårds rangerområde

    16 / 29

  • Foto: Birthe Melchiors

    1961. Fra Københavns Hovedbanegård med DSBs nye MX 1011-tog .

    17 / 29

  • Foto: Bjarne Lütchke

    1965 Et godstog er blevet afsporet ved Nørrebro station og er kørt ud på Mimers gade og ind i Handelsbanken.; 

    18 / 29

  • Foto: Mini Wolff

    1965. DSB har fået sit nye super lyntog MA 467. 

    19 / 29

  • Foto: Mini Wolff

    1967. Lyntog Sydvestjyden blev påkørt bagfra med 70-80 km/t af lyntoget Nordjyden. 11 passagerer omkom, 17 blev alvorligt kvæstet og 19 lettere kvæstet

    20 / 29

  • Foto: Åge Sørensen

    1969.DSB begynder at indføre egen stempling og klipning af  billet, men på Østerport er der stadig folk til den slags.; 

    21 / 29

  • Foto: Karl Høver

    1975. DSB har fået kiosker og Togstewardesser i Intercity toget

    22 / 29

  • Foto: Emil Christensen

    1979. Togene kører fast i sneen og må opgive at komme videre. Her i nærheden af Rønnede.

    23 / 29

  • Foto: Vagn Hansen

    1980. Diesellokomotiv af typen MY er kommet på skinnerne.

    24 / 29

  • Foto: Morten Juhl

    2007. DSB har vundet licitationen om at køre tog på kystbanen.

    25 / 29

  • Foto: Henning Bagger

    2010 Hurtigtog er ved at komme op i fart - et IC4-tog på vej ned gennem Jylland. 

    26 / 29

  • Foto: Steffen Ortmann

    2009. DSB First  klar til afgang fra Nørreport Station 

    27 / 29

  • Foto: CLAUS FISKER

    2012.

    28 / 29

  • Foto: Steffen Ortmann

    DSB. Kystbanen i snevejr skaber problemer for banen

    29 / 29

Luk