Zynga vil holde på Facebook

|KORT NYT:| Spilproducenten Zynga håber at kunne fastholde grebet om Facebook-brugerne ved at lancere nye spil med bingo, kasino og skjulte objekter.

Foto: STEPHEN LAM
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Det sker, samtidig med at konkurrenter som spilgiganten Electronic Arts (EA) forsøger at komme ind på markedet, som Zynga sidder solidt på med 262 millioner aktive Facebook-spillere hver måned.

Lanceringen er Zyngas hidtil største og omfatter mobilspillet »DreamZoo«, middelalderspillet »CastleVille«, et Las Vegas-bingospil og »Hidden Chronicles«. Spillene er integreret i Facebook, så man kan spille dem direkte fra sin Facebook-side. Dermed holder Facebook på brugerne i længere tid end ellers men tager samtidig 30 procent af al omsætningen.

Zynga lancerer derfor samtidig Zynga Direct, en onlineplatform, hvor spillere kan finde spil direkte hos Zynga.

Zynga ville være gået på børsen i juli men har udsat projektet på grund af den svage økonomi. Zyngas overskud dykkede i september fra 14 millioner dollars sidste år til 1,4 millioner i år. Th.