Wells Fargo i kompliceret oprydning efter skandale

Den amerikanske bank Wells Fargo prøver nu at rette op på skaden efter en skandale, hvor banken havde påtvunget bankkunder utallige dyre og unødige produkter.

ARKIVFOTO Fold sammen
Læs mere
Foto: JIM YOUNG

Efter sigende skulle der være blevet åbnet 2,2 mio. ekstra bankkonti, som kunderne ikke vidste noget om.

Det skriver The Wall Street Journal.



Men det bliver ingen let sag for Wells Fargo at udrede og udbedre skandalen om dyre produkter og ekstra bankkonti. Banken skal først og fremmest kortlægge bankkunderne, der de sidste syv år ufrivilligt er blevet involveret i sagen. Dernæst skal den beslutte, hvordan kunderne er blevet uretfærdigt behandlet, og hvordan de skal kompenseres.

Derfor har Wells Fargo ansat tusindvis af medarbejdere og konsulenter, hvilket koster millioner af dollar, til at løse sagen.



Bankens forsøg på at genoprette sit omdømme, vil være afhængig af dets måde at løse skandalen på. Derudover har den nyligt indsatte administrerende direktør, Timothy Sloan, gjort det til et hovedfokus at råde bod på skandalen.