Visitdenmark har fundet ny direktør

Mere end et år efter Mor Karen-skandalen i Visitdenmark er der fundet en ny administrerende direktør i organisationen.

Jan Olsen Fold sammen
Læs mere
Ny på posten er Jan Olsen, som tiltræder 3. januar. Siden 2008 har han været formand for Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening (DRRB) og har siden 2009 arbejdet som professionelt bestyrelsesmedlem. Tidligere har han stiftet marketing virksomheden Sepia.

- Forudsætningen for, at flere turister kommer til Danmark, er, at de kender vores land. Her har vi en kæmpe udfordring. Jeg ser det derfor som en vigtig opgave at gøre markedsføringen mere slagkraftig og sørge for, at der bliver investeret endnu flere midler i markedsføringen, siger Jan Olsen.



Han vil sammen med Lars Erik Jønsson, som udnævnes som viceadministrerende direktør, udgøre direktionen i VisitDenmark.

Lars Erik Jønsson har fungeret som en del af den konstituerede direktion, efter den tidligere administrerende direktør i Visitdenmark, Dorte Kiilerich, trak sig fra posten for over et år siden efter skandalen om den falske Mor Karen-video. Videoen blev lagt på YouTube som et reklamefremstød for Danmark.

På videoen optræder den unge kvinde Karen, der ikke kan huske navn og nationalitet på faren til sin søn. Videoen viste sig at være en løgnehistorie, og VisitDenmark måtte fjerne den efter få dage.

/ritzau/