Fødevareproducenten Tasteful Foods har i løbet af de sidste ti år opnået en fast plads i kølediskene i de danske supermarkeder.
De sælger blandt andet en stribe færdigretter, som er uden kød.
Tidligere hed retterne Veggie Lasagne, Veggie Wrap og »Veggie-det ene og det andet,« lyder det fra administrerende direktør i Tasteful Foods Anders Christensen i Finans. Men så besluttede virksomheden at nedtone Veggie-mærkatet.
Derfor ændrede virksomheden i begyndelsen af 2023 navnene på deres retter – herunder en kødfri lasagne og wrap. Retterne blev omdøbt »Spinat ricotta lasagne« og »Falafel hummus wrap«.
Netop den navneændring fik salget af de to produkter til at stige med henholdsvis 200 og 80 procent over sommeren.
Forretninger med andre slags produkter kan lære noget af Tasteful Foods' erfaringer, mener både Anders Christensen og serieiværksætteren Werner Valeur:
»Der er selvfølgelig ikke en ens spilleplade for alle selskaber på kloden. Men der gemmer sig helt sikkert en vigtig pointe i erfaringen hos Tasteful Foods,« siger Werner Valeur, som mener, at klimavenlige produkter skal kunne stå for sig selv og ikke blive opfattet som et fravalg af originale varianter, til Finans.




