Victoria's Secret savner støtte og løft fra kunderne

Victoria's Secrets moderselskab, L Brands, har måttet erkende, at kunderne efterspørger komfort fremfor fyld.

Foto: FACUNDO ARRIZABALAGA. De nye modetendenser med bh'er uden polstring er et problem for undertøjsgiganten Victoria's Secret, som nu har lanceret en ny kollektion, der tager højde for tendensen og forhåbentlig kan få løftet salgstallene.
Læs mere
Fold sammen

De nye modetendenser med bh'er uden polstring er et problem for undertøjsgiganten Victoria's Secret, som nu har lanceret en ny kollektion, der tager højde for tendensen og forhåbentlig kan få løftet salgstallene.

Det skriver Wall Street Journal.

35 pct. af virksomhedens omsætning stammer nemlig fra salget af bh'er, og dette salg steg kun med mindre end 10 pct. i første kvartal. Virksomheden er ellers vant til tocifrede vækstrater.

- Komfort er et dominerende tema i hele modeverdenen og dagens bh-forbruger søger både fysisk og personlig komfort, siger Marshal Cohen, chef-industrianalytiker hos analysefirmaet NPD Group, ifølge Wall Street Journal.

Victoria's Secrets moderselskab, L Brands, har måttet erkende, at kunderne efterspørger komfort fremfor fyld. Derfor har virksomheden fået ny ledelse, reduceret sin merchandise og reageret på de nye tendenser.

Blandt andet har virksomheden afsat mere plads i butikkerne til sports-bh'er og designet såkaldte "bralettes" - bh'er uden bøjle og polstring, som er blevet heftigt markedsført i de seneste uger med sloganet "intet fyld er sexet".

Den nye tendens er svær for Victoria's Secret, som ikke er bygget på ægthed. I midten af 1990'erne var det den kraftigt polstrede Miracle Bra, som var designet til at lave kavalergang, som kæmpede om markedsandele med Wonderbra.

Victoria's Secret havde 7,67 mia. dollar i indtægter sidste år og kontrollerer nu mere end 60 pct. af kvindernes undertøjsmarked i USA.