Viasat ville sælge til afdød

Man slipper ikke for Viasats tilbud ved at dø. Det oplever de efterladte til en afdød kvinde, der blev ved med at få henvendelser fra Viasat.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Hvad to havenisser med ”skør” dialekt forsøger at bygge op i reklameblok efter reklameblok, kan lynhurtigt blive revet ned igen af et dårligt kundekartotek.

Det må Viasat erkende efter, at en afdød kvinde blev forsøgt kontaktet gentagne gange med tilbud om en tv-pakke. Det skriver Ekstra Bladet.

Da Dagny Kristensen i maj 2008 flytter i ældrebolig opsiger søn og svigerdatter, Jens og Dorthe Kristensen, hendes tv-pakke hos Viasat, der dog forsætter med at kontakte den tidligere kunde med tilbud.

Jens og Dorthe Kristensen udtrykker efterfølgende klart, at de ikke ønsker flere tilbud fra Viasat.

I april i år dør Dagny Kristensen. Det hindrer dog ikke Viasat i at ringe til Jens og Dorthe Kristensen med et tilbud til Dagny Kristensen. Da de efterladte fortæller Viasat, at Dagny er afgået ved døden, lover kanaludbyderen at slette hende fra kundekartoteket.

Men i august 2009 modtager Jens og Dorthe Kristensen et salgsbrev fra Viasat adresseret til Dagny.

– Det er irriterende, at de bliver ved med at vende tilbage, selv når man fortæller, at konen er død, siger Dorthe Kristensen, der modtog endnu et brev fra Viasat så sent som i slutningen af sidste uge.

Hos Viasat lover man overfor Ekstra Bladet endnu engang, at den afdøde slettes for kartoteket.

– Det beklager vi meget. Vi havde noteret, at kunden ikke ønskede at blive ringet op igen, men ikke at hun ikke ville have skriftlige henvendelser. Dorthe og Jens Kristensen vil ikke høre fra os igen, medmindre de ønsker at bliver kunder, siger Kirstine Rasmussen, der er kommunikationschef hos Viasat.

Men det ønsker parret efter al sandsynlighed ikke.

– Om så Viasat var de sidste, der tilbød tv, ville jeg aldrig blive kunde. Så hellere undvære fjernsynet, siger Dorthe Kristensen til avisen.