Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
TV-leverandøren Viasat har fået en påtale af forbrugerombudsmanden for at have ringet kunder op for at sælge TV-kanaler.
Læs også: Kæmpe bøde til Telia
»Baggrunden for sagen var en række klager til Forbrugerombudsmanden fra forbrugere, der var blevet kontaktet telefonisk af sælgere fra Viasat på trods af, at forbrugerne over for de pågældende sælgere havde meddelt, at de ikke ønskede at modtage flere henvendelser fra selskabet,« oplyser forbrugerombudsmand Henrik Øe.
Slipper for bøde
Han har indskærpet, at det er en overtrædelse af markedsføringsloven og forbrugeraftaleloven.
Viasat har lovet at indskærpe proceduren for registrering af kundernes anmodninger om ikke at blive kontaktet af selskabet. Dermed slipper Viasat med en påtale og får ikke en bøde.
Læs også: Bøderegn til teleselskaber fortsætter
Viasat, der har hovedkvarter i London, ejes af mediekoncernen Modern Times Group.