Verden er vild med Tiger

Den succesfulde butikskæde,Tiger, øgede sidste år salget af småting og sager med mere end en milliard kr. Konceptet går sin sejrsgang i nu 27 lande.

Fra Tigers nye butik i New York Fold sammen
Læs mere

Der er tilsyneladende ingen ende på Tigers succes med at sælge sjove og anderledes småting. Den populære butikskæde åbner ustandseligt butikker rundt om i verden og ikke bare omsætningen, men også indtjeningen følger med.

Tigers moderselskab Zebra A/S oplyser fredag i en pressemeddelelse, at der i 2015 blev åbnet 174 butikker, så man nu er oppe på 585 af slags fordelt ud over 27 lande. Men der er altså stadig et stykke op til de 1.500 butikker, som Tiger-kædens administrerende direktør, Xavier Vidal, ifølge dagbladet Børsen har planer om at nå op på frem mod 2020.

Helt kontant voksede Tigers omsætning sidste år med 1,1 milliarder kr. - eller 45  pct. - til næsten 3,6 milliarder. Og driftsindtjeningen før særlige poster voksede steg med 36 pct. til næsten en halv milliard kr.

Omkring halvdelen af de nye butikker åbnede i Storbritannien, Italien og Spanien, og for første gang nogensinde blev det danske marked overgået af både Storbritannien og Italien. I maj 2015 åbnede den første butik på Manhattan.

»Tiger-konceptet blev godt modtaget af kunderne, hvilket bekræfter potentialet for ekspansion på det amerikanske marked,« oplyser Tiger i pressemeddelelsen.

»I 2015 har Tiger taget endnu et vigtigt skridt fremad. Vi har øget vores omsætning med 45 procent og samtidig styrket forretningen på en række nøgleområder. Vi har blandt andet øget vores lagerkapacitet og etableret nyt lager tæt på vores vigtige sydeuropæiske markeder. Vi er meget tilfredse med resultaterne i 2015, og jeg vil gerne takke alle vores medarbejdere for deres bidrag til endnu et rekordår,« skriver Xavier Vidal.