Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Snart kan bassen fra de såkaldte soundbokse ikke kun høres på Islands Brygge, men også i USA, Norge og Tyskland.
Den danske virksomhed Soundboks, som står bag de højtspillende, mobile højtalere, har fået 52 mio. kr. i ny kapital, skriver Børsen.
Beløbet kommer primært fra investorerne Heartcore Capital og tyske M-Venture, som ejes af Jägermeister.
Nye markeder i sigte
Den nye pose penge skal bruges til at indtage nye markeder og samtidig forbedre soundboksenes nuværende fest-ry, fortæller adm. direktør og medstifter Jesper Theil Thomsen til Børsen:
»Vi har et klart mål om at blive et globalt livsstilsbrand. Denne kapital kommer til at sætte skub i det,« siger Jesper Theil Thomsen og tilføjer, at soundboksene fremover skal forbindes med »god lyd«.
I 2019 har Soundboks omsat for 128 mio. kr. og haft et driftsunderskud på 7,7 mio. kr., viser virksomhedens regnskab. Driftsunderskuddet afspejler, at Soundboks har investeret i at vokse uden for Danmarks grænser, påpeger Jesper Theil Thomsen over for Børsen.
I dag er der over 50.000 soundbokse i over 40 lande, skriver Soundboks på sin hjemmeside. Virksomheden, der i dag har kontorer i København og Los Angeles, er stiftet af tre gymnasievenner fra Virum. Deres første højtalere blev bygget i en garage nord for København.