Udskældt højtalervirksomhed vil erobre udlandet

Danske Soundboks, der står bag de udskældte højtalere ved samme navn, modtager investeringer på 52 mio. kr., skriver Børsen onsdag. Pengene skal bruges til at indtage nye markeder og ændre virksomhedens ry.

»Vi har et klart mål om at blive et globalt livsstilsbrand. Denne kapital kommer til at sætte skub i det,« siger Soundboks' adm. direktør og medstifter, Jesper Theil Thomsen, til Børsen. Fold sammen
Læs mere
Foto: Niels Ahlmann Olesen
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Snart kan bassen fra de såkaldte soundbokse ikke kun høres på Islands Brygge, men også i USA, Norge og Tyskland.

Den danske virksomhed Soundboks, som står bag de højtspillende, mobile højtalere, har fået 52 mio. kr. i ny kapital, skriver Børsen.

Beløbet kommer primært fra investorerne Heartcore Capital og tyske M-Venture, som ejes af Jägermeister.

Nye markeder i sigte

Den nye pose penge skal bruges til at indtage nye markeder og samtidig forbedre soundboksenes nuværende fest-ry, fortæller adm. direktør og medstifter Jesper Theil Thomsen til Børsen:

»Vi har et klart mål om at blive et globalt livsstilsbrand. Denne kapital kommer til at sætte skub i det,« siger Jesper Theil Thomsen og tilføjer, at soundboksene fremover skal forbindes med »god lyd«.

I 2019 har Soundboks omsat for 128 mio. kr. og haft et driftsunderskud på 7,7 mio. kr., viser virksomhedens regnskab. Driftsunderskuddet afspejler, at Soundboks har investeret i at vokse uden for Danmarks grænser, påpeger Jesper Theil Thomsen over for Børsen.

I dag er der over 50.000 soundbokse i over 40 lande, skriver Soundboks på sin hjemmeside. Virksomheden, der i dag har kontorer i København og Los Angeles, er stiftet af tre gymnasievenner fra Virum. Deres første højtalere blev bygget i en garage nord for København.