Ude og Hjemme eksporteres til Norge

Aller Press lancerer nu ugebladet Ude og Hjemme i Norge. Efter 80 år på det danske marked skal familieugebladet nu danne grundlag for en norsk offensiv.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Det oplyser Aller Press i en pressemeddelelse. Bladet vil ifølge Aller i Norge tage udgangspunkt i ”almindelige menneskers hverdag på godt og ondt”, ligesom man vil give læserne gode råd og praktiske tips til livet og hverdagen, hvad enten der er tale om helbred, velvære, mode, mad, sociale spørgsmål eller slankeopskrifter.

”Ude og Hjemme er en succes i Danmark. Vi vinder markedsandele år for år i familiebladsgruppen, fordi der er fokus på en yngre målgruppe end Hjemmet og Familiejournalen. Det vil vi gerne overføre til det norske marked,” siger forlagsdirektør hos Aller Press, Per Ingdal, til Business.dk.

”Ude og Hjemme har overhalet Hjemmet netop fordi det er mere tidssvarende. Bladet har mindre fokus på praktiske tips og mere på virkelige historier om virkelige mennesker. Der er mere drama,” siger Per Ingdal.

Den norske version af Ude og Hjemme kommer på gaden første gang mandag i et oplag på 230.000. Her kommer man blandt andet til at konkurrere med Hjemmet og Norsk Ukeblad.

Herhjemme er Ude og Hjemme med et oplag på cirka 170.000 landets næststørste familieugeblad efter Familie Journalen, der også udgives af Aller Press A/S.