Tyske børn skal gå i dansk tøj

Den danske producent og onlineforhandler af børnetøj Pompdelux vil nu erobre det tyske marked.

Den danske online-tøjforhandler Pompdelux er klar til at prøve kræfter med det tyske marked og vil til at starte med se om den nye efterårs- og vinterkollektion falder i tyskernes smag.
Læs mere
Fold sammen

Den danske online-tøjforhandler Pompdelux er klar til at prøve kræfter med det tyske marked og vil til at starte med se om den nye efterårs- og vinterkollektion falder i tyskernes smag.

Det skriver Børsen.

"Tyskland er så nyt et marked, at vi ikke oplyser tal for salget. Men vi følger planerne," siger Jes Gravgaard Jensen, ny driftsdirektør i Pompdelux, til avisen.

Sammen med de to ejere - Marianne Hoffmann og Pia Davids - skal han være med til at sikre driften og den fortsatte vækst i Pompdelux, der allerede sælger sit børnetøj i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Holland.

Jes Gravgaard Jensen ønsker ikke at oplyse, hvor stor en andel eksporten udgør af den samlede omsætning.

Virksomheden sælger kvalitetsbørnetøj i klassisk skandinavisk design dels gennem videresalg i private hjem og dels på Internettet i egen webbutik.

Marianne Hoffmann og Pia Davids har trodset krisen og skabt så store overskud, at de har kunnet hæve tilsammen 119 mio. kr. i udbytte siden starten i 2006.

Seneste regnskab fra Pompdelux viser dog, at væksten er gået ned i et lavere gear. Bruttofortjenesten er øget med 3 pct. til 76 mio. kr. i 2012/13 fra 74 mio. kr. året før. Året før var væksten på 32 pct. sammenlignet med 2010/11.

Overskuddet før skat er gået tilbage til 44 mio. kr. fra 46 mio. i 2011/12. Men en samlet indtjening på 127 mio. kr. efter skat de seneste syv år vækker opsigt i branchen.

"Det lavere resultat skyldes, at vi investerer i fremtiden – eksempelvis i Tyskland som et nyt eksportmarked. Det har betydet ansættelse af flere medarbejdere," siger driftsdirektør Jes Gravgaard Jensen til Børsen.