Twitter faldt tungt i eftermarkedet

Aktien i det sociale medie Twitter faldt 11 pct. i det amerikanske eftermarked mandag aften.

Foto: ERIC THAYER
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Det skete efter et skuffende regnskab, hvor investorerne blandt andet hæftede sig ved niveauet for tilgang af nye brugere og omfanget af brugernes anvendelse.

- Manglen på vækst kommer fra Twitters relative mangel på innovation. Oplevelsen på Twitter i dag er den samme oplevelse, som folk altid har haft på Twitter, siger analytiker Nate Elliott fra Forrester til New York Times.

Vækst er der dog fortsat. I løbet af tredje kvartal loggede 284 mio. folk ind på servicen mindst en gang om måneden, og det er en stigning på 4,8 pct. fra 271 mio. i andet kvartal. Men Twitter tiltrak færre nye brugere i tredje kvartal end i første og andet kvartal.

Twitters omsætning, som primært kommer fra reklamer, blev mere end fordoblet til 361,3 mio. dollar fra 168,6 mio. dollar. Der var til sammenligning blandt analytikerne ventet en omsætning på 352 mio. dollar, skriver New York Times.

Trods omsætningsfremgangen er der dog fortsat røde tal på bundlinjen. Underskuddet var i tredje kvartal på 175,5 mio. dollar mod et underskud på 64,6 mio. dollar i tredje kvartal sidste år.