TV2 tjener på de unge og de gamle

Det er nichekanalerne, der trækker TV2s regnskab i plus. Især reklameindtægterne er i vækst.

Foto: Jens Nørgaard Larsen
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Første halvår af 2011 er gået godt for TV2. Årsagen er især, at TV2 tjener flere penge på reklamer, som er steget 18 procent i omsætning.

Derudover har færre sportsbegivenheder og frasalget af rejseportalen Momondo også haft positiv betydning for halvårsregnskabet.

Det er nichekanalerne - Charlie, News og Zulu - som klarer sig bedst. De har et overskud på 171 millioner kroner, mens hovedkanalen klarer sig dårligst med et underskud på 43 millioner kroner.



TV 2 har i første halvår et overskud før skat på 170 millioner kroner. Det er en klar forbedring i forhold til samme periode i 2010, hvor overskuddet var på 13 millioner kroner.

Alt i alt betyder det, at TV2 opjusterer sine forventninger til hele 2011. På baggrund af halvårsregnskabet forventer TV2 øgede reklameindtægter, men skriver alligevel, at forventningerne afhænger af udviklingen i reklamemarkedet. Og den afmatning, som der er i økonomien nu, kan godt påvirke TV2s reklameomsætning i 2. halvår af 2011.