TV2 Radio når ikke mål til nytår

TV2 Radios målsætning om at nå en markedsandel på 15 procent blandt de danske radiolyttere ved årsskiftet er foreløbig udskudt til et ukendt tidspunkt. Men det går rigtig godt, lyder det fra TV2 Radios adm. direktør Jens Rohde.

TV2 Radio når ikke nytårets målsætningen om en markedsandel på 15 procent. Fold sammen
Læs mere
Foto: Keld Navntoft
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Lyttertallene vil ikke helt som TV2 Radio vil det, og det får nu stationens adm. direktør Jens Rohde til at udskyde målet om at nå en markedsandel på 15 procent ved årsskiftet. Målsætningen er fortsat 15 procent, men det er ikke så afgørende i øjeblikket, hvornår det bliver, siger Jens Rohde til Business.dk. Han mener, at de nye lyttertal er meget tilfredsstillende.

TV2 Radio har i tredje kvartal opnået en markedsandel på 3,6 procent af lytterne i tredje kvartal, viser de netop offentliggjorte lyttertal fra Gallup - eller på 7,2 procent, når det gælder lytterne mellem 19 og 56 år, som er den aldersgruppe TV2 Radio går efter, ifølge Jens Rohde.

»Vi har ikke fået flere lyttere, men de lytter til os i længere tid. Folk kan lide vores produkt. Før synes de, vi var for selvfede og skiftede for meget stil. Nu kan de lide vores underholdning og vores musik, ifølge de test, vi selv har lavet. Vi har fået fat i den fællesskabsorienterede, moderne kvinde, som vi gerne vil,« siger Jens Rohde.

Det giver ikke mening at sætte en ny dato for, hvornår markedsandelen skal være på 15 procent, lyder det fra den tidligere politiker. Der kommer nemlig nye målemetoder ved årsskiftet, som skulle give mere præcise lyttertal, og på baggrund af det, vil TV2 Radio tage sin målsætning op til en revurdering.

»Vi tabte foråret på gulvet rent lyttermæssigt. Nu gælder det først og fremmest om at få vores flade til at blive helstøbt, så de lyttere, vi har, bliver hængende længere. Vi relancerede den 1. september, og på bare en måned har vi øget den tid, lytterne bliver hængende med to timer,« siger Jens Rohde.